Gløderen i uge 25

indsendt af Klub Skovlunde

Hej alle

Sommerenferien nærmer sig😉
Så hvis du er igang med at lave noget i Gløderen, så
Kom ned og gør det færdigt.
Der vil også være mulighed for at lave småting

Vi ses Ninna

Opsamling på de nye børns forældre møde... samt link til picnic billeder

indsendt 13. jun. 2019 07.25 af Klub Skovlunde   [ opdateret 13. jun. 2019 11.17 ]

 
Fra vores fantastiske picnic. 
Mange andre billeder fra vores picnic kan findes her. Billeder fra Juni 2019 

Tusind tak for et konstruktivt og godt møde sidste torsdag. 

Vi gennemgik jeres børns opstart i klubben samt hvad der sker generelt i sommerferien(I kan tilmelde jeres børn i klubben til de forskellige ture nu) og i løbet af året. 

Derudover præsenterede vi 4 arrangementer i løbet af året som vi har planlagt specifikt for 4. klasserne i 19/20: 
  • Onsdag d. 12. juni kl. 16.30-18.30 - Picnic i parken (er afholdt, vi var 46, super fedt)
  • Fredag d. 27. september - Film og hygge aften
  • Fredag d 17. Januar - Gyser aften (mørke-lege og historier)
  • Fredag d 27. marts - Disko aften (med 5. klasserne)
Vi oplever at børne kan være svære at få til at tilmelde sig og nogle har meget lidt lyst til at deltage inden. 
Men så til selve arrangementet har de den fedeste aften. 
Så hvis i forældre vil prioritere disse dage sammen med jeres barn så går det meget nemmere og vi kan lave nogle fede oplevelser for jeres børn.

Ellers så husk at melde jer til nyhedsbrev, hjælp jeres barn med at følge os på snapchat osv.

Vi sluttede mødet at med at flere spurgte ind til hvordan man skal håndtere denne nye form for frihed som de unge har fået. De blev udvist bekymring omkring Slik/snack indtag samt brug af chromebooks. Vi tager det op i personale gruppen ift hvad vi kan gøre som klub.

Vores gældende regler lige nu er:
Slik/Chips: Det må man godt, men vi er opmærksomme på om det er noget der sker hver dag. Og hvis vi oplever et overforbrug tager vi kontakt til gruppen/personens forældre

Chromebook/Smartphones: Hvis disse enheder gentagene forstyrrer motivationen til andre ting, hvis vi oplever det meget svært at rive barnet væk fra det efter nyheds værdien er ophørt så tager vi fat i forældrene og laver aftaler.

Det skal siges vi har rigtig mange børn og unge som går i Klub Skovlunde og her før sommerferien er tiden blevet brugt på at lære jeres børn at kende. Efter sommerferien bruger vi lang tid på at gennemgå alle de nye børn. Børn som har udfordringer på den ene eller anden måde. fx svært ved at se mulighederne på klubben, svært ved at skabe relationer, svært ved at løsrive sig fra digitale medier, svært ved at indgå i konkurrencer, ja det kan være hvad som helst,  vil få tilknyttet en voksen. Nogle gange vil vi være i kontakt med forældrene hvis det er en opgave som kræver samarbejde, andre gange arbejder vi med skolen og som oftest så gennem lidt fokus fra personale gruppen, løser vi det her nede uden de store problemer.

Vi som personale er enige om at 3 klasse årgangen som helhed er utrolig skønne, få problemer, nemme at motivere. Det så vi også til picnic. Her prøvede vi 4 nye lege. (samarbejde med elastikker, kend hinanden leg, fange leg og en smugler leg) Og de gav den gas, havde det sjovt og var søde ved hinanden på tværs af klasser / skoler.

Så vi glæder os til året der kommer sammen med jeres børn. Husk, grib knoglen, tastaturet eller brev duen.

Mvh
Klub Skovlunde




Åbningstider og steder i sommerferien

indsendt 12. jun. 2019 05.35 af Klub Skovlunde   [ opdateret 12. jun. 2019 09.20 ]


Da vi har personale på koloni og på ferie, har vi valgt at holde åbent i Klub Skovlunde på denne måde i skole sommerferien:

Åbningstider og steder på Dagdelen

Åbningstid: kl.10.00 - 17.00
Der vil være en pædagog omkring dyreholdet på hver afdeling fra kl.10.00-12.00 hver dag, også i weekenderne.

Uge 27: Åbent på Lundebjerg & Ellekilde 
Uge 28: Fælles åbent på Lundebjerg 
Uge 29: Fælles åbent på Lundebjerg ( Lukket fra kl.12.00 tirsdag og torsdag, da vi er på tur ... NB. Begge ture er gratis ... se link nedenfor ! )
Uge 30: Fælles åbent på Ellekilde
Uge 31: Fælles åbent på Ellekilde  
Uge 32: Åbent på Lundebjerg & Ellekilde       

Åbningstider i ungdomshuset

Åbningstid: kl. 13.00 - 20.00 / 22.00

Uge 27: Åbent: Mandag 13-22 / Tirsdag 13-22 / Onsdag 13-20 / Torsdag 13-22 / Fredag 13-17
Uge 28: Åbent: Mandag 13-22 / Tirsdag 13-22 / Onsdag Lukket/ Torsdag 13-20 / Fredag 13-17
Uge 29: Åbent: Mandag 13-20 / Tirsdag 13-20 / Onsdag 13-20  / Torsdag 13-17 / Fredag 13-17
Uge 30: Åbent: Mandag 13-20 / Tirsdag 13-20 / Onsdag Lukket / Torsdag Lukket / Fredag Lukket
Uge 31: Åbent: Mandag 13-22 / Tirsdag 13-22 / Onsdag 13-20  / Torsdag 13-22 / Fredag 13-17 
Uge 32: Åbent: Mandag 13-20 / Tirsdag 13-20 / Onsdag Lukket / Torsdag 13-22 / Fredag 13-17      

Man møder altså op på den afdeling der har åbent, men vi vil selvfølgelig benytte os af alle vores facililteter i hele Klub Skovlunde.
Se vores ture og arrangementer her


De bedste hilsner og god sommer fra os alle i Klub Skovlunde :)


Gløderen i uge 24

indsendt 8. jun. 2019 04.42 af Klub Skovlunde

Hej alle

I denne uge syr vi, så kom ned og gør dine ting færdig,
det er snart sommerferie😉

Der vil være mulighed for at male på glas, ved det andet bord

Vi ses
Ninna

Praktisk information om Vilde Vulkaner 2019

indsendt 8. jun. 2019 00.15 af Klub Skovlunde


Som lovet på vores informations møde mandag d. 3/6 er herunder praktisk information om vores sommer koloni Vilde Vulkaner 2019 

Afrejse og Hjemkomst

Vi mødes på Ellekilde tirsdag d. 2/7 senest 13.30, Bussen kører kl 14.15.


Vi bliver hentet på Vilde Vulkaner fredag d. 5/7 kl 12.00 og forventer at være på Ellekilde ca. 13.30 afhængigt af trafikken. 

Kontakt

På festivalen kan vi kontaktes på 4477 2146

Kan man ikke få fat i os på festivalen, kan man ringe til klubben som så kontakter os i akutte tilfælde.

Har man behov for at lave aftaler med sit barn, skal kontakten gå igennem de voksne på kolonien.

Lommepenge

Alle måltider er inkluderet i prisen på kolonien.

Morgenmad er havregryn, cornflakes og toastbrød

Frokost er rugbrød og toast

Aftensmaden vil bestå af salatbokse.

Til alle måltider er der frugt.

Er men særligt kræsen og kan ikke spise ovenstående må man beregne ca. 50 kr ekstra per dag i lommepenge til pizza el. lign.


Vi anbefaler omkring 300 kr i lommepenge. som primært vil blive brugt på slik, sodavand, frugt, is, pizza osv.
Hvis man vil have ekstra penge med til at købe trøjer eller andet merchandise på festivalen koster t-shirts 65-80 kr, hættetrøjer 130 kr og resten ligger fra 10 til 50 kr ca.

Ønsker man ikke selv at gå rundt med alle sine penge på sig, vil der tirsdag inden afgang være mulighed for at aflevere en Zip Lock pose/frysepose/kuvert med pengene til Mikkel J, i posen/kuverten skal ligge en seddel hvor der står navn og beløb. Har man ikke en pose til pengene kan man få en af os om tirsdagen. Sørg for at give 10’ere, 20’ere eller 50’ere med, vi har ikke mulighed for at veksle pengene.

Sundhedskort

Vi ser helst at børnene har deres sundhedskort med, og ikke en kopi eller et billede på telefonen. Af erfaring ved vi at de ikke er så glade for kopier på sygehuse og i samarit teltet. 
Ønsker man ikke at ens barn selv går rundt med sit sundhedskort på sig er det muligt at få det opbevaret sikkert hos de voksne. 

Telefoner

Det er tilladt at tage sin mobil med på kolonien. Dette er på eget ansvar. Det vil være muligt at oplade sin telefon eller powerbank løbende i festivalens oplader vogn.(Man skal selv have hele sin oplader med)
Telefonen er med for at man kan tage billeder, ringe til sine venner på festivalen og ringe til de voksne på kolonien osv. den er ikke til at ringe hjem til sine forældre fordi man er blevet uvenner med sine kammerater.

Oplever i som forældre at der bliver ringet hjem omkring problemer, konflikter eller lignende er det vigtigt at i henviser til os for hjælp og informerer os efterfølgende så vi ved at der er brug for hjælp.

Hygiejne

Om torsdagen tager vi i svømmehallen som ligger ved festivalpladsen.
Alle skal med ind under bruseren og vaskes, men det er frivilligt om man vil med i bassinet.

For de der har behov for at gå i bad oftere, vil der være mulighed for at benytte baderummene i UCSJ:Vordingborgs bygninger som ligger ved indgangen til festivalpladsen.
Har man en særlig årsag til at man ikke kan/vil gå i bad sammen med resten om torsdagen, kan man lave en aftale, med den voksen som er ansvarlig for ens telt, om at man bruger baderummet på UCSJ:Vordingborg i stedet.

Bagage

Jeres børn skal selv bære deres bagage mellem bussen og teltlejren.

Det er en gåtur på grus og græs i kuperet terræn, som tager godt 10 minutter. Derfor er det vigtigt at i gør det så nemt som muligt at bære bagagen. En kuffert med hjul virker som en god ide, men vi har før oplevet at de ikke kunne holde til grus stierne.
Kan man ikke have det hele i 1-2 tasker så sørg for at alt er godt surret, men nemt at pakke når vi skal hjem igen. Undgå så vidt muligt sorte sække, poser, løse soveposer osv.

Pak tøj så det passer til 4 dage i telt i den danske sommer.

Det er en god idé at have en lygte med når man skal på toilettet om aftenen/natten. Det er også en god idé at have en festival/camping stol med men det er vigtigt at man skriver tydeligt navn på stol og etui. Vi oplever hvert år at stole bliver glemt og etuier forsvinder fordi der ikke er tydeligt navn på.

Som udgangspunkt sover man på liggeunderlag eller luftmadras som er 50-60 cm bred. Har man en bredere luftmadras med, skal man være forberedt på at dele den. Kan man ikke finde ud af at dele så har vi en rulle liggeunderlag med som man kan få at ligge på.
Det er en god idé at aftale indbyrdes i teltgruppen hvem der tager luftmadras med hvis man har lyst til at have en dobbelt madras med.

Selvom der er mulighed for at trække strøm til oppustning af luftmadrasser skal man huske på at selv-oppustelige madrasser godt kan være tunge og u-handy at slæbe.

Klubben tager en kompressor pumpe med, som man kan låne til oppustning af madrasser.

Telt grupper

Jeres børn er på forhånd blevet inddelt i telt grupper som i kan ser herunder, hver telt gruppe er tilknyttet en voksen. Har dit barn særlige behov eller hensyn, som vi skal være opmærksomme på bedes i informere den pågældende voksen herom.

Teltgrupper 1 Teltgrupper 2 Teltgrupper 3 Teltgrupper 4 Teltgrupper 5 Teltgrupper 6 Teltgrupper 7









3. klasses Picnic

indsendt 7. jun. 2019 07.28 af Klub Skovlunde

På Onsdag d 12/6 holder vi Picnic i parken for alle 3. klasserne som går i Klub Skovlunde. 
Vi leger en masse lege og griller en masse pølser(og et enkelt brød måske) 
 
Vi starter kl. 16.30 og regner med at være færdige ca. 18.30 
Hvis du vil være med kan du tilmelde dig i klubben, det er gratis at være med, men du må ikke tage dine forældre med, det er kun for børn

Vi glæder os til et par hyggelige timer med jer

Ture i sommerferien

indsendt 7. jun. 2019 04.22 af Klub Skovlunde   [ opdateret 13. jun. 2019 05.32 ]

Her er et overblik over Klub Skovlundes ture i sommerferien 2019

Der vil komme nogle detaljerede artikler omkring de enkelte ture, her på klubskovlunde.dk. Vi tilføjer linket til de enkelte ture på denne siden, i takt med at artiklerne bliver skrevet. 

Man kan tilmelde sig til alle turene fra idag. 
Husk at man SKAL tilmelde sig i klubben. 
Det er ikke nok bare at betale via mobilepay. 


Uge 28:

Torsdag d. 11. juli: Tur til Tivoli (tilmelding i klubben - 100 kr)

Uge 29:

Tirsdag d. 16. juli: Tur til København/Havnerundfart (gratis)
Torsdag d. 18. juli: Tur i zoologisk have (gratis)

Uge 30:

Spontane ture

Uge 31:

Tirsdag d. 30. juli: Kano og kajak på svanesøen
Torsdag d. 1. august: Tur til klatreskoven (tilmelding i klubben - 100 kr)

Uge 32:

Onsdag d. 7. august: Tur til Bonbonland (tilmelding i klubben - 150 kr) (max. 50 pladser)
Torsdag d. 8. august: Kano på Lyngby sø (tilmelding i klubben - 50 kr)



Billedresultat for sommerferie

 

Motorcross med klubben

indsendt 3. jun. 2019 06.40 af Klub Skovlunde   [ opdateret 3. jun. 2019 06.42 ]

Kære Forældre,

Vi er rigtige glade for, at kunne kunne byde jeres børn velkommen til Ballerup kommunes motorcross aktivitet.
Vi har i samarbejde med Ballerup motorcross, klubberne i Skovlunde og ungerådgivningen gjort det muligt for klubbens medlemmer, at deltage i denne aktivitet.
Det foregår hver mandag kl. 17 og man skal som udgangspunkt gå i 7. klasse, men snak lige med Arek eller Carlo.
Vi har alt det udstyr, der er nødvendigt for at bruge vores motorcross maskiner og vi har en forsikring der dækker det enkelte barn.
Inden jeres børn kan starte skal de have jeres tilladelse. Kom ned i klubben og hent en seddel hos Arek eller Carlo.

Mvh 

Klub Skovlunde



Billedresultat for motocross

Rollespil på Midgård lørdag d. 8/6

indsendt 30. maj 2019 21.58 af Klub Skovlunde   [ opdateret 31. maj 2019 04.51 ]


Så tager vi igen afsted til Midgård for at forsætte vores fælles spil i klubberne. 

Vi mødes på Lundebjerg kl. 9:30 og forventer at være tilbage omkring kl. 17:00.

Vi cykler til Midgård. hvis du ikke har en cykel, så kom og tal med os. 

Vi pakker vores gear om torsdag d.6/6.

Du skal huske madpakke og drikkelse.

Da vi har brug for at vide hvor mange som vil deltage, skal du tilmelde dig i alrummet både på Lundebjerg og Ellekilde senest Torsdag d.6/6
Hilsen

Thomas, Mikkel og Marianne

Infomøde om prærievogns tur D. 17.06.19

indsendt 29. maj 2019 04.44 af Klub Skovlunde

Hej forældre og de medlemmer som skal med på prærievogns tur.

Vi holder et lille info møde D. 17.06.19 Kl. 18 varighed Ca. 1 time. på Ellekilde.

Punkter:
Afrejse og hjemkomst.
Lommepenge.
Hold i vogne og sovehold
Særlige hensyn (medicin med mere)
Hvad skal vi lave på turen.
Evt.

Er man forhindret i at møde op, kan man få udleveret en seddel med punkterne, eller komme forbi til en snak. 

Hilsen Mus, Ida og Nicki

 

1-10 of 630